Tinklaraščio kūrimas ir pradėjimas daugeliui gali būti ir įdomi, ir bauginanti užduotis, nes, atrodo, yra begalė galimybių ir pasirinkimų, kuriuos reikia padaryti, kai reikia nuspręsti, į kokį turinį reikėtų sutelkti dėmesį, kas yra jūsų tikslinė auditorija ir kaip planuojate iš jo uždirbti. Tačiau, turėdami tinkamus patarimus ir strategiją, be problemų sukursite sėkmingą tinklaraštį, kuris pritrauks daug skaitytojų.
Ką turėtumėte žinoti prieš pradėdami rašyti tinklaraštį
Prieš pradėdami rašyti tinklaraštį, turite apsvarstyti keletą svarbiausių dalykų. Pirmiausia nuspręskite dėl tinklaraščio temos ar temų – tai ne tik padės sukurti tinklaraščio struktūrą, bet ir sutelkti jo temą. Be to, išsiaiškinkite, kas yra jūsų tikslinė auditorija; taip bus aiškiau, kokio tipo įrašus turėtumėte rašyti. Pasirinkę šiuos du dalykus, pagalvokite, kaip dažnai norite skelbti įrašus (kasdien, kas savaitę ar kas mėnesį). Taip pat turite apsvarstyti, kaip ketinate reklamuoti arba populiarinti savo tinklaraštį, kad žmonės jį lengvai rastų internete. Be to, pasirinkite platformą, kuri geriausiai atitinka jūsų turinio poreikius, pavyzdžiui, „WordPress” arba „Squarespace”, ir galiausiai išsirinkite tinkamą svetainės prieglobos sprendimą, pavyzdžiui, „iPage” arba „Bluehost”.
Kurkite turinį, kuris pritrauktų skaitytojus
Viską sukūrus ir paruošus, kitas žingsnis – kurti puikų turinį, kuris laikui bėgant patrauktų žmonių dėmesį ir pritrauktų daugiau skaitytojų. Šiam tikslui pasiekti pradėkite nuo įžvalgių straipsnių idėjų, kuriose būtų aptariamos aktualios temos, susijusios su jūsų tinklaraščio tema, kūrimo – sukurkite redakcinį kalendorių, kad žinotumėte, iki kada reikia paskelbti kiekvieną straipsnį, kad jie nepraleistų terminų; jei reikia, įsigykite rašytojų ar redaktorių pagalbą, kad papildomai padėtumėte kurti kokybišką turinį. Be to, pasirūpinkite, kad kiekvienas straipsnis būtų pakankamai įdomus, jei įmanoma, pridėkite paveikslėlių, vaizdo įrašų, infografikos ir t. t. – tinkamai ištirkite ir, jei reikia, patikrinkite faktus ir įsitikinkite, kad visa naudojama informacija yra tiksli, kad ateityje nepadidintumėte šmeižto ieškinių tinklaraščiui rizikos; galiausiai nepamirškite bendrauti su skaitytojais komentarų skiltyse – atsakydami asmeniškai, laikui bėgant tik padėsite kurti pasitikėjimą tarp tinklaraštininko ir skaitytojų.
Tinklaraščio monetizacija
Kai jūsų svetainėje reguliariai lankysis nuolatinis lankytojų srautas, gali būti, kad ateis laikas tinklaraštį paversti pelnu, priklausomai nuo to, kokie tikslai buvo nustatyti anksčiau (pavyzdžiui, ar vienas iš pagrindinių tikslų buvo uždirbti pinigų). Yra daugybė būdų, kaip tinklaraštininkai gali gauti pajamų iš savo sunkaus darbo, įskaitant pajamų gavimą iš skelbimų (pvz., AdSense), produktų pardavimą tiesiogiai per savo svetaines (pvz., parašytų elektroninių knygų), prenumeratos mokesčių už prieigą prie išskirtinio turinio ir t. t. – kruopščiai nuspręskite, kuris variantas yra tinkamiausias, priklausomai nuo to, kokio dydžio lankytojų bazę jau turite, taip pat nuo to, kokio tipo pajamų srautai ilgainiui gali būti naudingiausi abiem pusėms: tinklaraštininko ir skaitytojo santykiai!
Reguliariai atnaujinkite turinį
Galiausiai, kai jau viskas tinkamai sukurta, nepamirškite reguliariai atnaujinti turinio – juk niekam nepatinka lankytis pasenusiose svetainėse, kurios nebuvo atnaujintos kelis mėnesius! Tai reiškia, kad prireikus pakartotinai naudokite senesnę medžiagą, kad kas kartą būtų galima sukurti naujų įrašų, ir kartu užtikrinkite, kad esami įrašai išliktų aktualūs, nepaisant aplink juos (arba pačioje pramonėje) vykstančių pokyčių: pasirūpinkite, kad turinys išliktų šviežias, kad skaitytojai vis sugrįžtų, o ne greitai nuobodžiautų apsilankę toje pačioje svetainėje kelis kartus ir kaskart nematydami nieko naujo! Taip ilgainiui smarkiai sumažės bet kokia tikimybė prarasti vertingą srautą dėl susidomėjimo stokos!