Laivyba vidaus vandens keliais: patirtis, perspektyvos, nauji iššūkiai

2015-02-11
_k201106_middle



            Vasario 6 d., viešbutyje „Park Inn by Radisson Kaunas” (K. Donelaičio g. 27, Kaunas) vyko konferencija „Laivyba vidaus vandens keliais: patirtis, perspektyvos, nauji iššūkiai”, kurioje buvo pristatyta laivybos istorija Lietuvoje, šiandieninė vidaus vandenų kelių ir laivybos situacija.


            Konferencijos dalyvius pasveikino LR Seimo narė Orinta Leiputė, LR Susisiekimo ministerijos viceministras Saulius Girdauskas. Konferencijoje dalyvavo LR Susisiekimo ministerijos Vandens ir geležinkelių transporto politikos departamento direktorius Andrius Šniuolis, LR Aplinkos ministerijos Vandenų departamento direktorė Agnė Kniežaitė – Gofmanė, kiti atsakingi asmenys bei virš 100 įvairių organizacijų atstovų ir laivybos entuziastų.

            Konferencijos metu buvo įteiktas LR Susisiekimo ministro skirtas apdovanojimas - Lietuvos garbės upeivio ženklas Juozui Povilui Ūsui, dirbančiam VĮ Vidaus vandens kelių direkcijoje daugiau kaip 40 metų, už ilgametį ir sąžiningą darbą. Šį garbingą apdovanojimą įteikė LR Susisiekimo ministerijos viceministras Saulius Girdauskas.

            Konferencijos pranešėjai dalyvius supažindino su laivybos Lietuvoje istorija, dalinosi mintimis apie vidaus vandenų infrastruktūros plėtros, keleivių ir krovinių vežimo upėmis galimybes ir perspektyvas. VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Antanas Ivanauskas kalbėjo apie vidaus vandenų kelių reikšmę, jų dabartinę būklę ir problemas, išsakė poreikį modernizuoti tarptautinės reikšmės vidaus vandenų kelią E41 nuo Klaipėdos iki Kauno HE bei kvietė konferencijos dalyvius bendradarbiauti skatinant laivybą Lietuvos upėmis.

            Konferencijos dalyviai buvo supažindinti su Marvelės krovininės prieplaukos Kaune projektu, kurio įgyvendinimo eigą pristatė VšĮ „Investuok Lietuvoje“ Projektų valdymo departamento direktoriaus pavaduotojas Jonas Kimontas.

            LR Susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas pasidžiaugė, kad krovininės prieplaukos Marvelėje įrengimas yra didelis žingsnis į priekį gaivinant krovininę laivybą Nemuno upe.

            VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Antanas Ivanauskas pažymėjo, kad Marvelės krovininės prieplaukos Kaune projektas tarsi lūžis dabartinėje laivininkystės situacijoje, padėsiantis išspręsti daugelį problemų – perkeliant dalį krovinių srautų iš sausumos kelių į vidaus vandens kelius, būtų mažinama aplinkos tarša, sausumos kelių apkrovimas, suteikiama galimybė gabenti nestandartinius didelių gabaritų bei sunkiasvorius krovinius. Konferencijos dalyviams buvo pristatyta ir būsima viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų „Nemuno uostų (prieplaukų) išvystymas“ vadovė Rasa Gruodytė, kuri bus atsakinga už tolimesnę Marvelės krovininės prieplaukos projekto įgyvendinimo eigą.

            Apie keleivinės ir pramoginės laivybos perspektyvas kalbėjo Vilniaus dailės akademijos Kauno fakulteto Architektūros katedros profesorius Jurgis Rimvydas Palys. Išskirdamas Nemuno salos pritaikymo keleivinei ir pramoginei laivybai galimybę, profesorius vaizdžiai papasakojo kaip keleivinės ir pramoginės laivybos atgaivinimas pagyvintų Kauno miesto veidą.

            Po pranešimų vykusioje diskusijoje dalyviai dalinosi savo patirtimi pristatydami įgyvendinamus projektus, apsikeitė nuomonėmis dėl laivybos Lietuvos upėmis plėtojimo.

            Konferencijos metu buvo parengta ir priimta rezoliucija, kurią parėmė konferencijos dalyviai. Rezoliucijoje skelbiamos tezės dėl tarptautinės reikšmės vidaus vandenų kelio E41 nuo Kauno iki Klaipėdos Nemuno upe ir Kuršių mariomis modernizavimo priskyrimo prie LR transporto plėtros prioritetinių uždavinių. Taip pat rekomenduojama skirti didelį dėmesį Marvelės krovininės prieplaukos Kaune infrastruktūros išvystymui, sudarant sąlygas tinkamam krovinių vežimui, perkrovimui ir sandėliavimui. Vidaus vandenų kelių valdytojai raginami išnaudoti visas galimybes, kad būtų užtikrinta tinkama vidaus vandenų kelių būklė bei plėtojama vidaus vandenų prieplaukų bei uostų infrastruktūra. Konferencijos dalyviai pripažino būtinybę aktyvinti bendradarbiavimą tarp įvairių institucijų: aplinkosaugos, savivaldybių, mokslo ir projektavimo, taip pat visuomeninių organizacijų bei vietos bendruomenių,
 

Daugiau nuotraukų

_k201274_thumb _k201324_thumb _k201240_thumb _k201447_thumb _k201302_thumb _k201291_thumb _k201474_thumb