Darbinis vizitas į Nyderlandų laivų statyklas

2015-07-07
1_middle

            VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) darbuotojai praėjusią savaitę lankėsi dviejose Nyderlandų laivų statyklose, kur domėjosi jų gaminamų vidaus vandenų kelių priežiūrai skirtų laivų – žemsiurbių - technologijomis. VVKD specialistus domino galimybė olandų gaminamas žemsiurbes pritaikyti darbui Lietuvos sąlygomis, t.y., sekliuose vandenyse, esant nuolatinei upės srovei ir upėms bangoms. VVKD darbuotojai susipažino su naujomis laivų statybos technologijomis, apžiūrėjo laivų statyklas ir statomus laivus bei apsilankė dirbančioje žemsiurbėje.

            Žemsiurbės yra naudojamos vandenų kelių priežiūrai - gilinti ir valyti farvaterį, uostų akvatorijas nuo sąnašų. Upės srovės nešamas gruntas (smėlis) nusėda ir formuoja seklumas, kurios šalinamos žemsiurbėmis. Pagrindiniai vagos valymo darbai atliekami Nemuno upėje nuo Kauno iki Atmatos žiočių. Šis kelias yra tarptautinės reikšmės, jame turi būti palaikomi garantiniai 1,2 m ir 1,5 m gyliai (ruožuose nuo Kauno iki Jurbarko ir nuo Jurbarko iki Atmatos žiočių, atitinkamai). Tačiau vasarą, susiformavus seklumoms, atskirose vietose gylis gali siekti 1 m ar mažiau, todėl būtina nedelsiant jas šalinti.

            Šiuo metu VVKD eksploatuoja vieną žemsiurbę, kurios pajėgumų užtikrinti garantiniams vidaus vandenų kelių parametrams neužtenka, todėl 2016 m. įmonė planuoja įsigyti naują žemsiurbę.

Daugiau nuotraukų

2_thumb 3_thumb 4_thumb